ניהול מבני מגורים רבי קומות

בנייני מגורים מתקדמים דורשים ניהול מתוחכם בכדי לשמור על תקינות הבנה, מתקניו והשירותים הניתנים לדיירים. זה כולל את תפעול בניין המגורים, שירותי שמירה ואבטחה – כל מה שנדרש על מנת להבטיח שהדיירים מרוצים מסביבת המגורים שלהם. חברת ניהול מגדלי מגורים מרכזת אצלה את הניהול המקיף ובמסגרת פעילות זו, מספקת מגוון שירותים לבנייני מגורים רבי קומות.

ניהול מגדלי מגורים מרובי דירות ודיירים דורש ניהול קפדני ומקצועי מאוד. כל דבר קטן, במידה ואינו מטופל בזמן, עלול להתעצם לבעיה מהותית וגדולה. בייחוד במגדלי מגורים, ישנו הכרי להיעזר בחברת ניהול חיצונית שתיקח אחריות לא רק על ניהול המבנה אלא גם על שביעות רצונם של הדיירים בזכות נתינת שירותי ניהול מקיפים ואיכותיים לבנייני מגורים רבי קומות.

המאמר בשיתוף חברת ממפיס – מומחית בתחום ניהול מגדלי מגורים בישראל. החברה מובילה בניהול בניינים רבי קומות ומגדלי מגורים ומסחר.

כיצד מתבצע ניהול הבניינים בפועל?

בעבר, מרבית הבניינים בישראל היו בניינים שהכילו מספר קטן של קומות. בבניינים מעין אלו, כל השכנים היו מתכנסים מדי שנה בשנה ובוחרים בוועד בית מבין השכנים שהתנדבו לכך. וועד הבית הנבחר היה דואג לכל ענייני הניקיון והתחזוקה של הבניין וכן, לענייני גביית סכום וועד בית חודשי שנקבע מראש על ידי השכנים. כיום, כבר לא ניתן כמעט למצוא מבנים המכילים 3-4 קומות. מרבית הבניינים בישראל הם רבי קומות ולדיירים בהם, אין באמת אפשרות להתנדב לתפקיד וועד הבית ולדאוג לתחזוקה של הבניין או לגביית הכסף הנדרש לצורך תחזוקת הבניין מכלל דיריי הבניין ועל כן, כיום כמעט כל בניין רב קומות בוחר חברת ניהול בניינים מקצועית ומנוסה, שתבצע עבורו את כל עבודות התחזוקה, הניקיון והגבייה.
 

חברת ניהול בניינים – במה מדובר?

חברת ניהול בניינים היא למעשה חברה אשר נכנסת לנעליים של הדיירים. במקום שהדיירים ישלמו לוועד הבית וידאגו לאחזקת המבנה, הם משלמים לחברה חיצונית אשר תתחייב לדאוג להם, לנהל את כל מה שקשור לבניין ולחסוך להם לא מעט כאבי ראש הכרוכים בניהול מבנה, כל שכן ניהול מגדלי מגורים. החברה דואגת לכל ענייני התחזוקה בבניין לרבות:

  1. תיקון מעלית שהתקלקלה.
  2. שיפוץ בניין הדורש הליך שיפוץ הן מבחינה קוסמטית והן מבחינה שיקומית.
  3. ניקיון הבניין באופן חד שבועי או דו שבועי.
  4. תיקון כל תקלה בבניין.
  5. אם יש גינה בבניין הרי שהחברה דואגת לאנשי מקצוע שיבצעו פעולות גינון נדרשות לצורך שמירה על הגינה.
  6. ועוד.

חברת ניהול מבנים מהווה כיום את הפתרון האידיאלי לכל מבנה רב קומות, אשר הדיירים בו מבינים מצד אחד כי עליהם למצוא את הדרך לדאוג שהבניין שלהם יהיה מתוחזק ברמה הגבוהה ביותר על מנת שיאפשר להם מגורים נוחים, בטוחים ונעימים ומצד אחד, אין להם את הזמן או היכולת, לבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך תחזוקת הבניין באופן עצמאי.
 

הסדרת חברות אחזקת מבנים בחוק

הביקוש של דיירי מבנים רבים לקבלת שירות ניהול ואחזקת מבנים חיצוני הוא ללא ספק מובן וכיום יש בשוק לא מעט חברות שעוסקות בתחום שניתן לבחור בהן. אולם, חשוב מאוד לדעת כי אין כיום הסדרה לענף של ניהול ואחזקה. בנוסף לכך, לא מוגדרים בחוק קריטריונים שונים מחייבים ומפקחים על החברות הללו. בשל כך, לא פעם עולות בעיות תקשורת בין הדיירים לבין חברות הניהול וכן, לא פעם יהיה פער בין הציפיות של הדיירים לבין מה שהם מקבלים בפועל מהחברה. במקרים קיצוניים, יהיו חברות שיעקצו את הדיירים. אז מה עושים? בוחרים נכון.
 

כיצד בוחרים חברת ניהול מבנים או חברת ניהול מגדלי מגורים?

בכדי שחברת ניהול מבנה או מגדל המגורים שתבחרו תעניק לכם את השירות הטוב ביותר ותענה על כל הציפיות שלכם, חשוב מאוד לבחור אותה רק לאחר שבודקים במי בעצם מדובר, האם מדובר על חברה מוכרת ובעלת מוניטין, שיש לה לא מעט לקוחות שניתן לקבל מהם המלצות על החברה ועל האמינות שלה, האם החברה עוסקת לא מעט שנים בתחום וכן, כמה בניינים היא מנהלת והאם מדובר על בניינים רבי קומות. חברה טובה גם תספק לך חוזה מפורט ואת כל המידע הרלוונטי לגבי השירותים שהיא מציעה. אם תנאים אלו מתקיימים, אזי ניתן להסיק כי חברה זו היא בעלת מוניטין טוב ושהשירותים שלה אמינים.