תותבות שיניים שכר

שיניים תותבות הן מכשירים נשלפים המחליפים שיניים חסרות ועוזרים לשחזר את החיוך שלך. שיניים תותבות הן מכשירי שיניים נשלפים העשויים מפלסטיק אקרילי, לעיתים מחרסינה ומתכת, המשמשים להחלפת שיניים ורקמות חסרות. שיניים תותבות מורכבות מבסיס אקרילי התומך בשיניים, עשוי בדרך כלל מחרסינה או אקריליק. בדרך כלל, תותבות חלקיות נשלפות מורכבות ממסגרת מתכת עם פלסטיק ורוד להחלפת רקמת חניכיים ותותבת פלסטיק או שרף.

תותבות חלקיות נשלפות מיועדות למטופלים עם שיניים חסרות מסוימות

שהן חלק מהשיניים. תותבות חלקיות קבועות, הידועות גם בשם כתרים וגשרים, מורכבות מכתרים המונחים על השיניים הנותרות. כאשר ישנן שיניים טבעיות חזקות משני צידי השן החסרה, גשר נתמך בשתל יכול לשחזר שן חסרה אחת או יותר ברצף.

אם אין לך יותר שיניים טבעיות

שיניים תותבות שלמות מחליפות את כל השיניים שלך והרקמות שמסביבן. תותבות מלאות משמשות להחלפת כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה, בעוד שתותבות חלקיות משמשות כאשר למטופל עדיין יש שיניים טבעיות. שיניים תותבות מיידיות מוכנסות לפה ברגע שהשיניים הטבעיות שנותרו מוסרות.

לאחר עקירת השיניים ורקמת החניכיים החלה להחלים, תותבת קונבנציונלית מוכנה להכנסה לפה כ-8-12 שבועות לאחר הסרת השן.

עם זאת

אחד היתרונות של שיניים תותבות הוא שלא תישארו עם שיניים כלשהן במהלך תהליך הריפוי. לאחר ההחלמה, ייתכן שרופא השיניים יצטרך לעבוד מחדש או להתאים את התאמת התותבת. בהתחלה, ייתכן שרופא השיניים שלך ירצה לראות אותך לעתים קרובות כדי לוודא שהשיניים התותבות שלך הדוקות ושאין בלאי לא אחיד.

אין ללבוש את התותבת מסביב לשעון כי הרקמות המכוסות תמיד בחומר התותב עלולות להתגרות. רופא השיניים שלך עשוי להמליץ לך להסיר את התותבת שלך לפני השינה ולהרכיב אותה בחזרה כאשר אתה מתעורר.

צחצחו את החניכיים והשיניים הנותרות בכל בוקר לפני קבלת תותבות. שטפו את התותבות לפני הניקוי כדי להסיר כל מזון או פסולת. הסר את התותבות מהפה שלך ושטוף היטב.

בדיוק כמו השיניים שלך, התותבות שלך דורשות צחצוח יומיומי כדי להסיר שאריות מזון ורובד. אם יש לך שיניים חסרות או פגומות קשות, שיניים תותבות יכולות להחזיר לך את החיוך. להחלפת שיניים חסרות בתותבות יש יתרונות רבים.

בעוד שלמטופלים עשוי לקחת קצת זמן להסתגל לתותבות שלהם

הם דרך בטוחה ובמחיר סביר להחליף מספר שיניים חסרות. ניתן לגרום לתותבות להיראות כמו השיניים הטבעיות שלך, כך שהמראה שלך לא ישתנה הרבה. עכשיו הם נראים טבעיים ונוחים יותר מבעבר, אבל הם עדיין נראים מוזרים בהתחלה. יש ללבוש שיניים תותבות נשלפות לאורך כל היום כדי שתוכל להתרגל אליהן במהירות.

תותבת הניתנת להסרה מלאה מיוצרת ומכניסה לפה לאחר הסרת השיניים הנותרות והרקמות החלימו

מה שיכול להימשך מספר חודשים. לעיתים, חלק מהשיניים עשויות להישמר כדי לשמר את הלסת ולספק יציבות ותמיכה לתותבת המלאה הנשלפת הזו. אין צורך להיות נטולי שיניים במהלך תקופת ההחלמה, אך ייתכן שיהיה צורך בחיפוי חוזר או תותבות חוזרות לאחר החלמת הלסת.

קיים סוג של תותב הנקרא פרוטזה מיידית שניתן להחדיר ללסת מיד לאחר הוצאת השיניים הנותרות

שיניים תותבות מיידיות (באותו יום) מיועדות למטופלים המעוניינים לעקור שיניים ולהתאים להם שיניים תותבות באותו היום. שיניים תותבות מקובלות הן שיניים מלאכותיות נשלפות המיועדות לשימוש מיידי לאחר הסרת שיניים טבעיות.

שיניים תותבות על שתלים תומכות במספר שיניים

בדרך כלל סט שלם של שיניים. שחזורי שתלים מספקים עוגנים לחיבור שיניים בפה. רוב התותבות החלקיות מכילות מסגרת מתכת דקה עם אטבי מתכת קטנים המקיפים את קו החניכיים של השיניים הקיימות.
לעוד פרטים נוספים בנושא של תותבות שיניים שכר מומלץ להעיף מבט ב- totavotlior.co.il

שיניים תותבות מגיעות בדגמים רבים

חלקם מבוססים על הדבקה או סלסול של שיניים או שתלים דנטליים (תותבות קבועות). ישנן שתי קטגוריות רחבות של שיניים תותבות, ההבדל הוא האם הן משמשות להחלפת שיניים חסרות בקשת הלסת התותבת או המקסילרית. תותבות חלקיות קבועות משמשות כתמיכה וגשרים ועשויות מחומר הדומה לחלק מהשיניים.

שיניים תותבות משמשות גם בחולים שנולדו ללא חלק מהשיניים הבוגרות או כולן

למרות שרוב המטופלים עם שיניים תותבות הם קשישים, לפעמים אנשים צעירים צריכים להחליף את השיניים שלהם בתותבות. שיניים תותבות מתאימות לגברים ונשים כאחד עם אובדן שיניים חמור.

אם עקרו לך לאחרונה מספר שיניים עקב עששת מתקדמת או מורסה

ייתכן שרופא השיניים שלך ימליץ על תותבת בתור שן חלופית. תותבת יכולה לשפר את המראה שלך, לעזור לך ללעוס כמו שצריך ולדבר טוב שוב. על ידי התאמת החיוך והנשיכה הייחודיים של כל אדם, השתלים יכולים לשפר את מראה הפנים ואת הביטחון העצמי.

שיניים תותבות שלמות הן דרך זולה ויעילה לשיקום התפקוד והחיוך

שיניים תותבות ממלאות רווחים שהותירו שיניים אבודות ועוזרות לשרירי הפנים והלסת שלך לעבוד כמו שצריך כדי שתוכל לאכול, לדבר ולחייך כרגיל. שיניים תותבות יכולות גם לשפר בעיות דיבור הנגרמות משיניים חסרות ולשפר את הלעיסה. שיניים תותבות מאפשרות לך לאכול את המאכלים האהובים עליך, שיכול להיות קשה ללעיסה אם חסרות לך הרבה או את כל השיניים שלך.

יש להסיר גם שיניים תותבות בזמן עישון

מכיוון שחום עלול לפגוע בתותבות אקריליות ואקריליק שחומם יתר על המידה עלול לשרוף רקמות רכות. יש להסיר שתלים המוחזקים בשתלים מדי לילה לניקוי רקמות ומנוחה. אם איבדת את כל השיניים הטבעיות שלך בגלל מחלות חניכיים, חורים או טראומה, שיניים תותבות שלמות יכולות לשחזר שיניים חסרות ולחייך.

תותבות על שתלים בראשון לציון