חוקי קנאביס בישראל – נתי דוידי

ועדה ממשלתית שתפקידה לבדוק את חוקי הקנאביס בישראל תמליץ על לגליזציה מלאה בדו"ח שיפורסם השבוע. אתמול הכריזה ממשלת ישראל על צעד חשוב לקראת לגליזציה של מריחואנה. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, הודיע ביום חמישי על הצעת חוק בחסות הממשלה למיפוי חוקי קנאביס פנאי בישראל.

מהנדס חקלאי ישראלי בודק צמח מריחואנה בחממת בול נשימת החיים פארמה

מטע הקנאביס הרפואי הגדול במדינה, בכפר אורן, צפון ישראל, ב -9 במרץ 2016. ייצוא קנאביס לישראל עדיין קיים שיאושר על ידי הממשלה לאחר המתנה של שנה. משרד המדיניות הלאומית לבקרת תרופות מסר בתגובה כי הוא עומד בהחלטתו וימשיך להתנגד ללגליזציה.

ממשלת ארה"ב הנוכחית סימנה כי לא תאכוף חוקים פדרליים בנושא החזקה פשוטה של קנאביס

אך אין לכך השלכות משפטיות. רק כאשר הבית הלבן הגיב בשבוע שעבר לדיווח בעיתון, פרסמו עורכי הניו יורק טיימס את דעתם כי הממשלה הפדרלית צריכה להסיר את האיסור על ייצור, מכירה ושימוש במריחואנה.

החוק הקנדי מאפשר לכל אחד מעל גיל 18 להחזיק עד 30 גרם קנאביס יבש ולשתף אותו עם מבוגרים אחרים או לקנות קנאביס חוקי מסוחרים מורשים

החוק הספרדי אוסר להחזיק בציבור "סמים קלים" כגון קנאביס, וגידולו ומכירתו למטרות רווח אינו חוקי. עם זאת, החוק סובל גידול קנאביס לשימוש אישי וצריכה פרטית.

כל עוד אין שינוי בחוק הפדרלי בארה"ב

אזרחים שאינם אמריקאים המבקשים לקבל ויזה לארה"ב לא צריכים להשתמש בקנאביס או לעבוד בתעשיית הקנאביס עד שהקנאביס יהפוך לחוקי בישראל. נוסעים לארצות הברית ומבקשי ויזה לישראל צריכים להקפיד על חוקים פדרליים, לא פדרליים בארה"ב בנוגע לפנייתם לשימוש במריחואנה, כגון האם זה חוקי על פי חוקי המדינה. עד שנעשה לגליזציה של מריחואנה, החלטה על השימוש בה איננה בתחום המוסר או השיפוט.

על פי ההצהרה המלווה את הצעת החוק

רק 27 אחוז מהמבוגרים בישראל משתמשים בקנאביס. תומכי לגליזציה רבים אינם רוצים שילדיהם ישתמשו במריחואנה, ויותר ממחצית מתנגדים ללגליזציה. דו"ח הוועדות מכיל אסטרטגיית לגליזציה מפורטת והצעות להגבלות ותקנות על גידול, מכירה וצריכה של קנאביס בישראל.
עבור עוד מידע על נתי דוידי באפשרותך להעיף מבט ב- alternativilm.com

הצעות שונות להכשיר קנאביס לשימוש פנאי מוסדר לא יושמו

בין היתר בגלל הקיפאון הפוליטי רב השנים של ישראל. למחוקקת שרן הסקל (הליכוד) יש הצעת חוק להסרת קנאביס מרשימת הסמים המסוכנים בחוקי הסמים בישראל, אך מכירת קנאביס לשימוש פנאי נותרה עבירה. סדרת רופאים כפתה את השביתה על ישראל לאחר שמונה חודשים של משא ומתן לא מוצלח בין משרד הבריאות במדינה לבין משרד האוצר.

102 מטופלים (58 ילדים ו -47 מבוגרים) אובחנו כחולים בשני מרכזים רפואיים בצפון ישראל ואחד בירושלים

בדקנו את השפעת האתניות על שיעורי החיסונים והחיסונים הניתנים בבתי ספר בישראל. הנתונים נאספו ממאגר המידע של משרד הבריאות בנושא הגנה על חיסונים בבתי ספר ישראליים רשומים במשך 3,736 שנים (2009-2011).