השתלות שיניים ללא ברגים

בניגוד לשחזורים אחרים, השתלת שיניים יכולה להחליף לחלוטין את השן החסרה מהשורש ועד הכתר. אם אין לך כמעט שיניים באחת מקשתות השיניים שלך (עליון או תחתון), שיניים תותבות הנתמכות בשתל עשויות להיות הבחירה הטובה ביותר. ככל שהריפוי מתקדם, ניתן להחליף את התותבת הנוכחית כך שניתן לענוד אותה מבלי להפריע לתהליך הריפוי. אז רופא השיניים שלך יכול להבריג את הכתר כדי שתוכל ללעוס כרגיל.

רופא השיניים שלך ישקול את צרכי השיניים שלך ויעזור לך לבחור בין טיפול שורש או שתל

אתה יכול לקבל החלטה זו על סמך גורמים כמו מיקום השתלים, תגובת הגוף למלט, או אפילו רק העדפה אישית שלך. בעת תכנון השתל, נדון באיזה סוג של קצה הוא הטוב ביותר עבורך, בהתאם לשן שאתה צריך להחליף ולמצבים אחרים המשפיעים על בריאות הפה שלך. אם לשן שלכם יש עששת משמעותית ואתם מסכימים עם העלות הגבוהה יותר והתהליך המורכב יותר, ייתכן שתגלו שעדיף לבחור בשתל בטווח הארוך.

מכיוון שתוכניות ביטוח שיניים בדרך כלל אינן מכסות השתלות שיניים

אתה בדרך כלל צריך לשלם בין 3,000 $ ל-4,500 $ עבור כל שן מהכיס שלך. ייתכן שתשלם בסופו של דבר בין 300 ל-2,500 דולר ארה"ב עבור טיפול השורש, ו-3,000 עד 4,500 דולר ארה"ב עבור השתלות שיניים. אך קחו בחשבון שהביטוח מכסה בדרך כלל טיפולי שורש וכתרים, בעוד שביטוח שתלים קשה יותר למצוא.
למידע מורחב על השתלות שיניים ללא ברגים והשתלות שיניים בראשון לציון ניתן להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

למרות שהם בדרך כלל פחות יקרים מאשר שתלים

טיפולי שורש עדיין יכולים להיות יקרים. יתרון מרכזי נוסף נראה כאשר משווים את העלות של טיפול שורש לעלות השתל. כמעט בלתי אפשרי להציע עמלות כמו 1,095 דולר עבור שתל ו-950 דולר עבור תמיכה וכתר איכותיים, ולכסות את עלויות החומרים, המעבדות, המשרד, הצוות, השיווק ושולי השיניים. תעריפים "מיוחדים" אלו אינם קשורים לעלויות העבודה והחומר עבור רמת הדיוק והאיכות הנדרשת לכתרים הנתמכים בשתל.

ברוב המקרים

מטופל עם שן אחת או שתיים חסרות יזדקק לאותו מספר שתלי בורג. למרות שברוב המקרים רופא השיניים משתמש בבורג השתלת שיניים בודד כדי להסיר שן חסרה, ישנם מקרים בהם יש צורך להחליף את כל קשת השיניים. בתרחישים אלו, ישנן אפשרויות בהן נדרשים רק כמה ברגים להשתלת שיניים, במקום הנחת שתל אחד לכל שן בודדת. החיסרון הוא שלא כל השיניים יושתלו ולכן חלק ממסת העצם תאבד.

אתה יכול לסבול את הפער

וזה לא מומלץ כי כל רופא שיניים יגיד לך או יבחר גשר או שתל חדשים וטובים יותר. היתרון של גשרים להשתלת שיניים הוא שהם יכולים להחליף בבטחה וברציפות מספר שיניים חסרות ללא צורך בהחלפת כל שן. גשר השיניים הנתמך על ידי השתל אינו מחבר יותר את הכתר לשן, אלא בעל כתר המחובר לשתל הדנטלי. בדרך כלל, גשר דנטלי מורכב משני כתרים משני צידי מרווח השיניים החסר, ושן מלאכותית מוחזקת במקומה על ידי כתרים אלו.

זו הסיבה שבכל פעם שאתה רואה בורג

כתר השתל מחובר לנקודת העזר. שחזורים הניתנים להדבקה מאפשרים הנחת שתלים מרובים, המכסים לחלוטין את חורי הברגים הקיימים. מצד שני, לכתרים מוברגים יש חור קטן וצריך לתקן אותם בעזרת סתימות בצבע שיניים כדי שהכתר יראה טבעי. כתרים מודבקים עשויים להיות קשים להסרה, ובמקרה הגרוע ביותר, ייתכן שיידרש חור בורג כדי להסיר את העזר והכתר מהשתל.

אז אם אתה מודאג לגבי אחת משתי השיטות של הצמדת כתר גלוי לשתל מתכת

זה מובן – יש רופאי שיניים שמשתמשים בברגים. מכאן ניתן להבריג את הכתר ישירות על שתל הטיטניום ולבסוף ניתן למלא את חורי הברגים. הזרבובית הספירלית מאפשרת קיבוע חזק של הכתר לשתל ללא שימוש במלט; אם הכתר פגום או בלוי, ניתן גם להסירו בקלות לתיקון או החלפה.

אם "נעמיס מיד" את הכתר (מה שאומר שמניחים את הכתר הזמני על השתל מיד לאחר ההחדרה ללסת)

אזי שיטת ההברגה עשויה להיות יעילה יותר. כתרים עם בורג מועדפים גם כאשר הכתר מעוגן במקביל להנחת השתל – הליך המכונה העמסה מיידית. קל יותר לתחזק כתרי שתלים עם בורג; מתן שמירה – שמירה על חיזוקים וכתרי שתלים במקומם ומתן תיקון שלהם – מקל על הסרה, תיקון או החלפה של רכיבי שתל וכתרים מבלי לפגוע בשתל או בשיקום.

עם זאת

לכתרי שתל מוצקים יש כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים צמנטציה. מאחר שתלים עם בורג אינם משתמשים במלט כדי לחבר את השתל לנקודת העזר ואת העזר לכתר, הם נקיים מסיבוכים פוטנציאליים עקב ניקוי מלט לא תקין. נראה שגם לשתלים מוצקים וגם לשתלים עם בורג יש שימושים משלהם, ולעתים קרובות יותר מקרים בודדים מכתיבים באיזה מהם להשתמש. אחד ההבדלים בין סוגי השתלים הוא אופן הצמדת התותב לשתל באמצעות מלט או בורג נשלף.
למידע מורחב אודות השתלות שיניים מחירים והשתלות שיניים ללא ברגים מומלץ לבדוק ב- dental-clinics.co.il

שתל הטיטניום

הוא רכיב של שלושה חלקים, בעוד שתל הזירקוניה הוא יחידה בודדת כשהכתר מחובר לבורג ולמישור. פחות שכיח הוא השתלת שיניים גלילית, שבניגוד לסוג הבורג, יש לו צורה גלילית חלקה של החלק המשמש לכניסה לעצם. שתלי בורג לא תמיד הם הסוג הטוב ביותר של השתלת שיניים. לשתל התת-פריוסטאלי יש מבנה שכבות שטוח שחודר לעצם ויכול לתמוך בשניים עד שלושה נקודות עליהן ניתן להניח את הכתר.

לאחר מכן רופא השיניים מניח כתר חרסינה בהזמנה אישית

שנראה כמו שן, מעל הקישור להשלמת ההשתלה. עם מערכת השתלת השיניים של Bicon, מומחים משיגים רושם העברה מסורתי או ברמת השתל, שממנו הם יכולים פשוט לייצר כתר קרמי מאוחה מתכת, כתר קרמי לחלוטין או תותבות קבועות וניתנות להסרה. הסתקרנתי ללמוד שניתן להבריג כתרים לשתלים או להצמיד אותם לשתלים. לאחר שהכתר הוצמד לשתל, האדם אינו יכול לקבוע באיזו שיטת הצמדה נעשה שימוש (מבט קדמי).

אבל לא משנה אם מוצק או מוברג, הכתר הנתמך בשתל תמיד יהיה חזק ומציאותי לחלוטין. אורך החיים וההצלחה של כתרי השתלים תלויים בעבודה מדויקת ואיכותית. רכיבים לא מתאימים וחומרים באיכות ירודה יובילו לכשל בכתר או בשתל.

רוב המאמרים שפורסמו דנים בכך שאם יש בורג שתל שבור

אפשרות הטיפול היא לתקן את הבורג או להסיר את השתל. הפתרון השמרני ביותר הוא לנסות לתקן את שבר הבורג כך שניתן יהיה לעשות שימוש חוזר בשתל. אפשרות אפשרית אחת היא כיצד הכתר הנראה לעין יתחבר לשתל מתכת המוחדר לעצם. שתל דנטלי הוא עמוד טיטניום קטן (בורג) המונח בניתוח בתוך הלסת מתחת לקו החניכיים.