דיני עובדים לפני פיטורים

לא פחות מ -34% מהעובדים האמריקאים נהנים מהגנה על דרישה סבירה כלשהי לפני שניתן יהיה לסגת מרצונם; קטגוריה זו כוללת 75% מעובדי המגזר הפרטי המתאגדים, 0.8% מעובדי המגזר הפרטי שאינם מאוגדים המוגנים בחוזי איגודים, 1.5% מהעובדים שאינם מאוגדים המוגנים בחוזים מפורשים העוקפים את כללי ההעסקה ו -1.6% מכלל כוח העבודה כציבורי. עובדים.

החוק מעניק הגנה מיוחדת לעובדים שמפוטרים בנסיבות בהן הפיטורים פוגעים בזכויות העבודה הבסיסיות שלהם

מעסיק רשאי לפטר עובד מסיבות אישיות או עסקיות אם הסיבות אינן מפרות את החוקים או ההסכמים הקיימים ברמה הפדרלית, המדינה או המקומית. אם עובד מפוטר ללא סיבה, יש למצוא סיבה צודקת וחייבת להיות חובה על המעסיק לסיים ולשלם במקום פיטורים.

לדוגמא

אם עובד TUPE פוטר לאחר TUPE, הדבר עשוי להסתכם בפיטורים בלתי הוגנים, אך ההספק או ההגינות ההליכתית של החלטת הפיטורים של המעסיק אינם רלוונטיים. אם ההתנהלות שנראה כי היא מצדיקה פיטורים מסיבה חשובה אינה כה חמורה, כי על מנת לפטר מסיבה חשובה, על המעסיק לתת לעובד אזהרה מספקת ומשמעת פרוגרסיבית לפני שיוכל לפטר את העובד מסיבה חשובה. עבור עובד עם פחות משנתיים של עבודה, המשמעות היא שניתן לסיים את חוזה העבודה ללא חקירה נוספת או התראה מוקדמת ואינך צריך להגן על החלטת הסיום שלך בשל אופן הטיפול בסיום.
על מנת לשמוע עוד פרטים מורחבים בנושא של דיני עובדים לפני פיטורים ניתן לגלוש לאתר workersrights.co.il

מצד שני

אם העובד עבד עבורך שנתיים או יותר עבורך, עליך לתת אחת מחמש הסיבות ההוגנות בחוק זכויות העבודה משנת 1996, או שאתה מסתכן בחשיפת עצמך לתביעת פיטורים בלתי הוגנת. . כאשר עובד פוטר, המעסיק חייב לוודא שיש לו סיבה מוצדקת. חוזה עבודה מתאר את המצבים שבהם הופעלה פעולת הפיטורים של העובד.

לא נאמר בחוזה העבודה בעל פה או בכתב

אך משתמע מתנאי חוזה העבודה כי העובד עשוי להיפסק אם יש סיבה לכך. סעיף 2922 לחוק העבודה קובע את ההנחה כי מעסיק רשאי לפטר את עובדו מכל סיבה שהיא. חוק השחרור והתעסוקה (WDEA) מונטנה מ -1987 אוסר על פיטורים למעט סיבה טובה וקובע תקופת ניסיון שמעניקה לעובד את הזכות לערער על הפיטורים בבית משפט או בבוררות.

המשמעות

היא שמעסיק יכול לפטר עובד מכל סיבה שהיא בלתי חוקית מכל סיבה שהיא בכל עת מבלי להיות אחראי משפטית. על פי חוקי העבודה בארצות הברית, מעסיק רשאי לפטר עובד ללא סיבה אם הוא נדרש לתת סיבה לפיטורין או אזהרה [1], כל עוד הסיבה אינה חוקית. דוקטרינת תעסוקה זו התפרשה באופן שגוי בחוק הפדרלי, אך זוהי הדוקטרינה וסטנדרט הנוהג שעל המעסיקים לציית להם מבחינת שיקול הדעת הניהולי כאשר חברה מפסיקה עובד.

יחסי העבודה מתייחסים לזכותו של מעסיק במגזר הפרטי לסיים עובד מכל סיבה שהיא בכל עת

ובלבד שהסיום אינו בלתי חוקי או חוזי. בין אם זה בא לידי ביטוי בחוזה בכתב בין המעסיק לעובד הבודד, בין אם זה בא לידי ביטוי בציפייה של העובד לעבודה קבועה על סמך הצהרות של הממונה, בין אם זה נוהג של המעסיק לפטר עובדים בגין לא הסיבה או הקביעה במדריך המעסיק כי יש לפעול לפי הליכי פיטורים מסוימים. לדוגמה, החוק בקליפורניה מחייב את המעסיק לשלם לעובד אם הוא פוטר או אם העובד נותן הודעה ללא הודעה מוקדמת של לפחות 72 שעות.

בהתאם למשך חוזה העבודה, תוכל לעכב הטבות מסוימות או להוציא הודעה לטווח קצר אם העובד עומד על תנאי. עובד אינו זכאי לפיטורים בלתי הוגנים אם מכתב הפיטורים מספק.

מדריך מעביד לפיטורין ולפיטורין אם אתה מעסיק המחפש מידע על פיטורים חוקיים של עובד, תוכל לפנות לנציבות שוויון ההזדמנויות (EEOC) או למשרד העבודה הממלכתי שלך כדי לוודא שאינך מפר את הפדרלי. או חוקי עבודה ממלכתיים.

מדינות מסוימות דורשות כי קיים חוזה עבודה תקף לפני שניתן לתבוע עובד על הפרת תום לב והתנהלות הוגנת

מדינות אחרות מספקות הגנה על מושרויות לעובדיהן אם הן מדווחות כי מעסיקתן הפר חוקים מסוימים, כגון חוקי איכות הסביבה או עבודה. החוק הפדרלי מחייב את המעסיקים לתת לעובדים גישה למידע האישי שלהם, כפי שחלק ממדיניות המדינה נוהגות לעשות.

החוקים הפדרליים והמדיניים אוסרים בדרך כלל על מעסיקים לפטר עובדים כנקמה על ביצוע פעולות סבירות

נחוצות או רצויות. החוק הפדרלי מגדיר כיצד מעסיקים מיישמים את נהלי המשמעת שלהם, וחוקים מסוימים מחייבים את המעסיקים להחיל כללי משמעת על כל עובדי המחלקה בכל הנסיבות. לא כל החוקים הפדרליים מחייבים את המעסיקים למשמעת או להפסיק את העובדים, וגם לא כל החוקים אוסרים על מעסיקים למשמעת או לסיים עובדים.

המשמעות

היא שעל פי חוק החוזים במדינת אורגון, מעסיק יכול לפטר עובד מכל סיבה שהיא בכל עת, או ללא סיבה כלל. חוק זה אינו חל על הסכמים חוזים בין מעסיק לעובד במדינה אחרת. במדינות בהן העסקה היא רצון המדינה, קרי חוזי עבודה והסכמים קיבוציים, המעסיק יכול לפטר עובד ללא הודעה מוקדמת "מכל סיבה או ללא סיבה" כל עוד הוא לא עובר על שום חוק.